zondag 17 juli 2011

Met de vloer op tafel



Na de zondvloed afgelopen week, vond ik de rood gebeitste houten vloer drijvend als een vlonder in mijn tuinhuis. Ja daar kan je om huilen, maar positief is wel dat de cementen en met een afdichtingspakket behandelde vloer echt waterdicht is. Alleen mag er vanwege het zwembad effect, geen water naar binnen komen. 
Gelukkig werkt het weer mee, want afgelopen vrijdag scheen de zon alsof er geen wolkje aan de lucht was geweest. In een goed uur schroefde ik alle 32 planken weer los en sjouwde ze samen met balken en piepschuim naar buiten. 
Zeven badlakens en drie (oude) hoeslakens had ik nodig om het hemelwater - waar ze in Somalië naar smachten - uit mijn hut te verdrijven. Sorry ik heb het water uitgewrongen in mijn grasveld. Ja ik weet: het leven is niet eerlijk en God bestaat niet anders zou hij de watervoorziening echt wel beter verdelen. 
Bovenop een ladder heb ik alle zwakke plekken in de dakgoot nagekeken en hier en daar een noodverband van een uit teer bestaande aquaplak aangelegd. 
Goed bekeken kon dat niet de oorzaak zijn van de minsten dertig liter water die zich onder mijn dak had verzameld. Dus heb ik Jaap van Ons Buiten erbij gehaald. Jaap is architectonisch deskundig en lid van de bouwcommissie. Volgens hem was het probleem toch echt wel de uit stenen opgebouwde voet waarop mijn tempel rust. De hele mikmak goed reinigen en daarna van een teerlaag voorzien. Ik haalde opgelucht adem, zo'n werkje dicht bij de grond moet voor mij geen probleem zijn. Ik moet zeggen het weer blijft meewerken, want inmiddels heb ik af en toe een flinke bui nodig om de waterdichtheid van mijn tuinhuis uit te testen. De vloer ligt  al weer een paar dagen op tafel en ik heb mezelf beloofd dat hij daar niet van af komt voor dat mijn tuinhuis echt helemaal waterproof is!

Wordt vervolgd. Lees verder op: Een plekje in de hemel.

11 opmerkingen:

  1. Omdat ik 2 linkerhanden heb, heb ik altijd diepe bewondering voor mensen die dit soort klussen helemaal zelf klaren. Chapeau, dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb diep respect voor jouw veerkracht en optimisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat is het dan heerlijk om een hondje bij je te hebben, vind je niet? Die snappen de hele consternatie niet, en daar gaat iets heel rustgevends van uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha Schrips gesnapt! Wat een gek beest vind je niet? Hij zit lekker droog en hoog en kan door het raam kijken. Iets belangrijkers is er niet! Heb je zijn column's wel eens gelezen (Jip's Snuffelhoek) en waar was jouw hond tijdens de schrijfochtend van Heldinne?
    Hinke soms verlang ik ook naar twee linkerhanden. Niettemin verzacht je reactie evenals die van Marja wel mijn rugpijn! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn hond? die is tegenwoordig helemaal IN.
    Mijn overburen willen me bijna geld betalen als ik haar wil laten logeren. Dus dat is helemaal te gek. Met mijn vorige hond kon ik nergens terecht.
    Ik ga nu eens bij Jip rondkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch een kanjer! Bewonder je doorzettingsvermogen en niet te vergeten je nooit in de steek latend gevoel voor humor.

    liefs en dikke zoen,
    Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch snap ik het niet helemaal. Het is dus gewoon de muur waar het water door komt? Ik kom binnenkort even langs voor een technische rondleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemachtig, na al dat gezwoeg staat de boel weer blank. Ik zou er liters tranen
    bijgegoten hebben. Dapper voorwaarts. Diep respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank voor de zoenen en steunbetuiging! Bij nader inzien denk ik, dat het water toch niet door die stenen komen. Een kapot raam (achter) lijkt meer de oorzaak. Ik heb het (voorlopig) afgeplakt en afgeschermd met triplex en sindsdien ligt er - ook niet na een zware bui - geen water in mijn tuinhuis. Natuurlijk ben ik voorzichtig. Wacht nog even af voor ik hoera roept!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop dat je daar nu eindelijk eens lekker kunt beginnen schrijven ! Genoeg ellende. Ooit heb ik, in een vroeger huis, ook waterellende gekend en dat sloopt je op den duur. Toen droomde ik van een huis op een heuvel...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nimeus een huis boven op een duin met zicht op zee!!! Ja het sloopt, die rugpijn blijkt een nierbekkenontsteking te zijn. Nog meer wateroverlast!

    BeantwoordenVerwijderen